Monday, November 16, 2009

Seribu Warna Dato' Siti Nurhaliza.

Semalam, aku dgn beberapa org kwn masa sek menengah dulu telah pergi ke Konsert Seribu Warna Siti Nurhaliza anjuran Hai-O Marketing Sdn Bhd. Nak di jadikan cite, member aku ni ada tiket lebih konsert Siti ni. Oleh kerana peluang mcm ni tak selalu muncul aku pun dgn relanya menawarkan diri utk ke Stadium Malawati Shah Alam di mana tempat berlangsungnya konsert tersebut.


                                    Tiket Konsert.
Sampai sana aku lihat ribuan manusia dah tercongok dpn pintu masuk stadium tu, aku memang kurang gemar dgn suasana yg berhimpit n sesak mcm ni sebab bercampur laki dgn perempuan tak kira tua atau muda, bila 2 spesis ni bertembung maka akan melahirkan 1 aroma yang berbeza.hahahahahaha.Kalo tgk bola takpe, majoritinya lelaki yang ke sana so aku tak la kisah sgt. Teringat aku masa F1 dulu, aku dgn kwn2 sek menengah ku dulu memang minat team Selangor. Kami ramai2 biasa ke Stadium Shah Alam utk melihat team Selangor beraksi, time tu zmn Azman Adnan, Rusdi Suparman, Tony Cottee, B Sanbagamaran, Shahrin Majid.memang best tgk dorg beraksi.Selangor memang champion je la.Time tu jugak aku duk kat Selangor lagi. Time tu jugak stadium penuh giler, tak mcm sekarang ni, stadium kosong, orang ramai tak suka tgk liga malaysia, tapi bila penuh ada pulak rakyat malaysia yang tak bertamadun buat huru hara kat stadium bakar2 kerusi semua. apa kejadahnya semua ni??Di mana silapnya???. Alamak, dah masuk cite bola pulak. sori2..mengimbau kenangan masa kecil tempat2 aku dan kwn ku bermain.hahahahaha.


                                Berpusu pusu manusia.


                         Bersebelahan Stadium Shah Alam

 Berbalik pada cite konsert Dato' Siti Nurhaliza. Aku betul2 rase teruja bile Siti muncul di atas stage. Tapi yg tak bestnye, posisi aku utk melihat Siti dgn lebih jelas agk mengecewakan. dpt seat wing kiri kat aras 2 pulak  dari sebelah stage. Bahagian dpn dah penuh giler, mampat dgn manusia. Tak blh blah. Nak amek gambar Siti pun kena zoom jauh.aduh..aku jadi bingung time tu. Masing2 menanti kemunculan Siti, slot penyampaian hadiah yg x selesai2 mengundang rase bosan aku utk menunggu.Tiba2, stadium jd gemuruh, rupanya Siti akan muncul tidak lame lagi.aku dapat melihat Siti sudah berada di belakang stage utk memulakan persembahan di iringi dgn security guard yg sentiasa ader. Aku tidak nampak kelibat Dato' K mase tu.Siti berpakaian baju merah dan blouse kaler hitam serta yang paling penting gelang hitam yg dipakai di lengan tu.Siti cukup ayu dan mengagumkan.Kepetahan dan pertuturan beliau berkata kata begitu memukau penonton termasuklah aku. Ayat yg paling aku ingat Siti ckp mcm ni "Lelaki bermisai tebal je Siti akn jemput naik ke ats stage". Semua peminat ketawa besar.hahahahaa.Ketika tu slot menyanyi bersama peminat di ats stage. Siti pun pandai menari jugak bersama peminat.Kelaka pun ada. Yg kelaka time peminat menari dgn Siti tu. Tak blh blah.hahaha.Sesekali die melawak, bermanja dgn peminat kecil dan kelembutan Siti membuatkan aku tersenyum sendiri mengingatkan aku pada seseorang.hehehe. Baru aku tau sekarang ni mengapa Siti begitu di sanjungi, di sayangi dan di hargai oleh peminatnya.Tidak hairanlah mengapa kaum adam seperti aku ni meminati Dato' Siti mendendangkan penonton dgn lagu pertama Aku Milikmu, diikuti lagu Aku Cinta Padamu. Kemudian Siti cuba menambat hati penonton dgn membawakan lagu cina, aku pun tak tau tajuknya apa, not bad la Siti bertutur dlm bahasa cina.tepukan gemuruh diberikan penonton, aku tak sempat utk memberikan tepukan kerana sibuk menjadi Camera Man time tu.hahahaha Di sudut2 mane pun aku cube dapatkan photo Siti yg menarik dan terbaik. Kalo boleh aku nak jugak bergambar dgn Siti tapi bkn mudah, security guard kat bwh tu sentiasa menghalang peminat2nya. Peminat2 Siti sempat memberikan beberapa jambak bunga utk Siti. Kemudian Siti membawakan lagu Di Taman Teman dan lagu seterus seterusnya aku tak tau tajuk ape. sebab lagu baru kan.hehehee.Tapi tu la Siti Nurhaliza, tinggi, lawa, berdahi luas,senyuman yg menawan,lemah lembut.tak sombong dgn peminat cilik. Ok la tu kan. nak cite pasal Siti je sampai Subuh esk pun belum tentu tamat.hahaha. Cukup la ni. Pengalaman yg dapat aku kongsi. Lain tahun ada rezeki dapat la ambil photo dgn Dato' Siti Nurhaliza.hahahaha.



 Tapi sebenarnya, alangkah indah dan manisnya kalo Laura ku dpt ikut sekali. Die pun peminat no.2 Siti Nurhaliza.Mana tak nya, berulang ulang kali suruh aku ambil photo Siti.hahahahaa.Tapi apa kan daya Laura ku masih di utara sedang exam(Tgk gambar jer ye, gambar pun kurang memuaskan hati)hahahaha.Sebelum pulang dpt la ambil gambar kenangan, tak dapat ambil gambar dgn Siti, ambil gambar sorg2 pun jadi la..Kih.Kih.Kih..Ok la tu. Overall aku berpuas hati la dapat tgk Dato' Siti secara live dpn mata aku sendiri.Peluang mcm ni tak dtg selalu...Tapi kalo dpt tgk Faizal Tahir dgn Anuar Zain bergabung dgn Dato' Siti Nurhaliza secara live lg best sebab aku minat jugak dgn mamat 2 org ni.Dah bagi betis nak peha pulak aku ni kan. Dah2.. Cukup la tu.Cau cin cee..

Bergambar Kenangan

2 comments:

  1. cik erin lagi dan lagi:
    saya peminat siti no.3...hEeeee~~

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails