Friday, November 13, 2009

Cuti + SPM + PSM

Aku pun tak tau nak mula mcm mana sebab aku baru lagi dgn dunia blogger. maklum la dah cuti sem ni tak tau nak buat apa kat rumah. nak kuar berjalan pun rase takde feel lagi. mungkin aku dah rase semua nikmat tu so aku pun jadi la mcm tu. rase nak tido je memanjang.rase menyesal jugak tak ikut kwn2 ku pegi Yogjakarta (teringat aku pada LAURA)..saya sayang kamu LAURA..hikhikhik..ops sori, iklan sinetron pulak..

Mari teruskan dgn SPM pulak, aiii...tak abes abes dgn exam, naik pecah kepala otak aku pikir benda alah ni. dulu mase F5 tak nak belajar betul2 bahasa inggeris, sekarang baru terhegeh hegeh nak dptkan gred yg baik pulak. ingat lagi waktu sekolah dulu, cikgu bi aku Puan Sheng selalu ingatkan aku dan rakan kelas mcm ni lebih kurang ayatnya "You must learn english from now if not you regret all your life". aku dgn rakan meja ku, ishwan hanya dgr sambil mata memandang ke jendela..buat tak tau jer.betapa tak matang nya kami masa tu.hahahaha.lagi menyedihkan aku dgn rakan2 ku yang lain sanggup tak masuk kelas bi(kira ponteng la). boleh pulak pegi lepak kat library tak pun bilik sukan.ish2.betapa jahilnye kami dulu. aku ni dah la dulu tersenarai dalam program star student, aku tak mintak pun tapi Puan Sheng dgn Puan Goh tu beriya iya tarik aku. aku lynkan je la. Puan sheng selalu cakap pada aku "azuan you must get at least B4 for your bi".aku hanya terdiam.aku ape lg mcm ada batu yang menghempap belakang aku.dush2.!!!.tibe hari pengumuman result spm, aku terkejut dpt 7D padahal masa trial aku dpt C5,hohohoho.dari situ aku dpt bygkan yg peluang aku utk ke matrikulasi dh tertutup. can you imagine 7D!!!how stupid!!aku rase 50-50 gembira-sedih.tiba2 Puan Sheng dtg kat aku die ckp apa tau "azuan im very shocked and dissapointed with your bi but im happy with your subject science result".tiba2 aku rasa mcm bersalah pada Puan Sheng. begitulah cerita aku, bahasa inggeris dan Puan Sheng.

Cerita PSM pula, ni lagi beban yang tertampung dari awal sem smpai sem dpn.Letih memikir, letih menukar, letih menaip, letih melayan kehendak Dr H. cuti sem yg pendek ni rasenye aku akan cuba tabah kan diri aku ni lengkap kan apa yg patut. persoalannya skrg di mana, bagaimana harus aku mulakan....?

nanti la entri akn dtg aku cerita tahap psm aku..k cau..

No comments:

Post a Comment

You might also like :

Related Posts with Thumbnails