Thursday, November 19, 2009

Back To School.

Kembali ke sekolah.hahahaha. Sesuatu yg di luar kebiasaan utk aku sebagai mahasiswa universiti utk kembali ke sekolah.Bkn utk belajar tetapi utk mengambil SPM. Alangkah indah zmn persekolahan. Memang hari ini dalam sejarah la aku muncul kembali di sekolah utk mengambil paper bi.Tapi bkn sekolah lama aku tapi di SMK Tun Mahmood Iskandar di Parit Saidi, Batu Pahat.

Kwn2 seangkatan aku di universti jugak mengambil SPM hari ni utk paper bi. En Jai mengambil exam di Sabah, En Nizam ambil exam di Jb.Dorg pun ikut jejak langkah aku utk menampal result bi . 3 sekawan ni je la yg beranikan diri utk ambil paper ni. Tak luak apa pun sekadar mengisi masa lapang kami semua yg dulu begitu daif dgn bahasa inggeris ni.hahahhaa

Paper 1 bi aku bajet kuar surat kiriman rasmi utk bahagian A tapi kuar report pulak. aku pun tgk seimbas lalu je mase study. Tup2 tu yg kuar. Aku pun jd conpius bagaimana format report sebenarnya?Time belajar kat sekolah lain, kat u pun lain .dah terpecah kepada 2 mazhab. Aku dgn yakinnya bedal je apa yg aku tau.  Utk bahagian B aku pilih tajuk 'My favourite Day of The Week'. Time ni la aku gune kepakaran menggoreng aku utk menghasilkan karangan yg rasenye dpt memenuhi kriteria pemeriksa.Syok aku menulis sampai tak sedar masa pun tamat.

Tamat je paper 1. En Jai yg dari Sabah tu msg aku tanya report tu formatnya mcm mane. Dari situ aku tau yg die pun hadapi masalah yg sama mcm aku.hahahha.En Nizam tak tau kabar berita, mungkin die tgh bertaranum kot dgn poem2 dan short stories serta The Pearl tu.hahahaaha.Aku nekad utk paper 2 aku nak kuar awal, aku taknak duk lama2 dlm kelas tu. naik bosan jadinya.Lagi2 bdk2 perempuan yg tak habis2 mengarahkan mata kat aku.Bdk2 perempuan sek skrg ni sungguh gatal. Tak mcm zmn aku dulu.apa nk jadi ni...aku beristifar.hahahaha..

Mula je paper 2 aku buat dgn sepantas kilat. tak toleh kiri kanan. Buat secepat mungkin.Ada la berapa soklan yg aku conpius jwpnnya tapi aku yakin kan jer. Selesai smue aku jwp tgk jam baru 12.15. Ada setengah jam lagi utk masa sebenar tamat. So aku mintk nak kuar awal dari pengawas peperiksaan tu so die pun membenarkan.Bdk2 lain smue terkejut tgk tindakan aku. Aku hanya melemparkan senyuman je pada mereka2 tu smue.hahahaha.Kuar kelas je aku msg En Jai dari Sabah, aku ckp apa barang duk lama2 dlm dewan. Rupanya die pun kuar awal die ckp senang sgt. Syukur die pun berkata begitu.Aku pun dgn bongkaknya menambah, Bg masa sejam pun takpe.hahahaaha. Tamat exam aku pergi rumah cikgu lama aku. Cikgu sukan aku iaitu Cikgu Abdul Rashid. Sampai sana cikgu takde di rumah. Aku pun memendekkan langkah utk pulang ke rumah utk tdo n berehat....

Tu la kisah 'Back to School'....Hope dpt result terbaik daripada 7D...

4 comments:

  1. cik erin lagi:
    dak2 pOmpuan tuh bukan gatai..tapi pelik kOt...heeeeee~~

    ReplyDelete
  2. Aku rase pun mcm tu la.terlampau ensem sgt kot.hahahaha

    ReplyDelete
  3. huh..kalau aku setengah jam je kot..hahaha..

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails