Sunday, May 23, 2010

RSVP-répondez s’il vous plaît


Aku bukan peminat Maulana, bukan peminat muzik jazz & bukan peminat Akademi Fantasia yg tegar..Mlm konsert final aku memg tgk, dah 1 rumah nak tgk AF final kan, naseb baik bola sepak EPL dh abes kalo tak mau berebut jadinye.wakaka..aku layankan jer..Nak dijadikan cerita tibe2 aku terminat dgn lagu & lirik lagu RSVP ni sebab pencipta & penulis liriknye Edry KRU..Rentak muzik ni sdp di dgr..Maka nye aku lynkan jer dgn hati yg berbunga bunga...RSVP (répondez s’il vous plaît) adalah dlm bahasa France yg bermaksud "answer if it pleases you" dgn maksud lain respon pada sesuatu ajakan atau kesudian.. Mari lihat pada bait2 lirik lagu ni..

Kali pertama ku melihat hati sudah rasa terpikat
Bila kau membalas senyuman
Ku berkhayalan…
Kita berdua jatuh cinta
Kau milikku dan ku kau punya

Tapi di dalam realiti belum pasti
Ku pinta kau répondez s’il vous plaît
Jangan biar ku fikir ku bertepuk sebelah tangan
Ku rayu kau répondez s’il vous plaît
Agar dapat berakhir angan yang mengganggu fikiran

Dah tak mampu berselindung lagi
Cinta yang lahir dalam hati
Aku tahu kau juga mahu tetapi malu
Andainya benar katakanlah agar dapat mengorak langkah

Bila ku ketuk pintu hatimu
Izinku masuk
Luahkanlah ku perlu tahu
Luahkanlah isi hatimu

Lagu: Edry Abd Halim (KRU Publishing)
Lirik: Edry Abd Halim (KRU Publishing)

Lagi ini aku tujukan dgn tulus ikhlas & suci kepada insan yg aku bru kenali iaitu Cik 'Bankers'.. Arap awk sudi mendengarnye...Kalo tak suke lgu ni abaikan jer..hahahaha..

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. apa? hati lu berbunga-bunga? der..lu dah nak mampos ni. tolong bertahan sampai konvo dulu ye..

    sapa informer lu yang bagitau dia solo lagi? haha

    ReplyDelete
  3. Cilaka lu ckp wa nk mampus..Wa karate lu smpai lebam bru lu tau...hahahaha

    Lu jgn jeles kang konvo wa dtg bwk bunga..Wa tanye direct la der pastu wa wat siasatan mcm CSI..wakakaka..

    ReplyDelete
  4. CSI tak siasat orang hidup ni der. CSI siasat orang yang dah mati je..haha..

    Lu tanya sendiri? Huh, sejak bila lu ada keberanian ni..haha..

    Kiranya tugas yang lu amanhkan kat gua tu dah boleh kira tamat la ye?

    ReplyDelete
  5. Blum lg der...Lu blh truskan tugas lu seperti bese...tggu arahan aku nanti...

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails