Tuesday, June 8, 2010

Kesibukan Duniawi.

Kesibukan duniawi sepjg zmn. Setiap hari isnin-jumaat aku mengadap pc utk menaip valuation report & mencari keperluan2 lain. Lebih merimaskan lg kalo ade verbal kol nak tanye market value dri bank2 ni.Letih nk melayan. Sakit kepala di buatnye!.Kalo dh bosan sgt bru aku kuar g inspection, makanya mase yg diperuntukan utk inspection tu aku manfaatkan sebaik mungkin utk menghilangkan stress aku dgn mengular ngular jika perlu.wakakaka..Terlalu sikit mase utk bercanda ketika waktu bekerja..Sabtu & Ahad tak bekerja adalah mase utk chill, kalo tak chill duk rumah je tido tak pon slot menonton tv yg tak pnh selesai diteruskan, kalo tak duk rumah, ade plak kenduri kawen..Tak penah lekang kesibukan duniawi aku ni..

Kesibukan duniawi sementara. Balik keje jam 5.30ptg sampai rumah dlm 6.15ptg trus terpacak depan tv nak tgk sinetron dari negara jiran kte ni..Kalo blik late makanye aku tgk ulangan nye pd sblh mlm.Gue minat sgt dong sama Baim Wong & Marshanda ni..Blh wat gelak2..kelaka tgk gelagat Winda yg lucu bangat tu..Ilang la pnt & stress tgk mereka2 ni..wakakaka..Dapat pacar mcm Winda pon best gak..Kelaka amat dong sikapnya..blh ketawa byk2.wakakaka..

Kesibukan duniawi yg paling hebat pada bulan Jun-July ni adalah Piala Dunia 2010.Hari jumaat ni dh stat opening ceremony & kick off Piala Dunia..Makanye juga mlm2 aku akn penuh dgn pengisian sukan terhebat di dunia ini. Makanye juga jadual tido aku terumbang ambing semula..wakakaka..Pasukan pilihan aku adalah Italy..Walaupun ramai yg melabelkan pasukan Italy ni adalah pasukan kuda tua, itu tak penting kerna bagi aku sejarah tetap sejarah. Aku penyokong team Italy dari tahun 1994 sejak zmn Roberto Baggio, Keluarga Maldini, Cristian Vieri & sampai la skrg.

Kesibukan duniawi & kesibukan akhirat...Berapa percentage yg telah aku berikan??

Kesibukan duniawi adalah semata mata.....Kesibukan akhirat adalah paling utama...

Makanye....Perlu la bermuhasabah diri... Utk aku & juga rakan2 yg lain...

Sekadar renungan utk mengingatkan diri aku sendiri supaya tidak terlalai dgn kesibukan duniawi...InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment

You might also like :

Related Posts with Thumbnails