Monday, December 14, 2009

9 Players vs 11 Players.

Apakah itu?Permainan apakah?xkn main golf pulak kan.of course la bola sepak.hahaha.Mesti pelik bunyikan.Sebenarnye kampung aku ader masuk tournament bola sepak Piala Liga Umno Batu Pahat Dun Senggarang.Match tu berlangsung smlm di SMK Tunku Mahmood Iskandar.keputusan nya kampung aku menang 3-1.9 player tu mewakili kampung aku iaitu Antharax FC@ Pt Kaseh manakala 11 players tu mewakili Kilat Fc@TNB BP.Dasyatkan, main 9 org stil blh menang lg.hahahhaa.

Lagi membanggakan aku diberi kepercayaan dan penghormatan utk menjadi captain. Makanye aku sama taraf dgn captain yg terkemuka dunia sperti Cesc Fabregas, Steven Gerrard sebab aku main midfielder.hahahaha.Aku berjaya membimbing pasukan aku utk mencapai kemenangan yg agak sulit ini dgn strategi yg Sir Alex Ferguson yg telah aku pelajari dan kajian bertahun lamenye.hahahahha.

First eleven yg diturunkan smlm adalah Aku(cap),Azim (adik aku), Ameng(abg Laura), Cewek, Emy, Rapat, Cepet,Pie, Rahmat (pengurus pasukan), Zairi dan sorg pemain import dri kg mane ntah.Pastu reserved Tompel, Uji, Gemuk dan Gambeleh.

1st half stil 0-0. Aku patutnye dh score awal dgn sepakan lambung aku dri jarak 25 meter tp terkena palang.Golkeeper dh kaku time tu.2nd chance dtg dri Emy tapi die buat placing tak gol.3rd chance dtg dri Ameng(abg Laura) tp shooting deras die berjaya di tepis golkeeper.1st half overall ok la, 2-2 team main fair play.Pasukan lawan yg byk menyerang bertali arus tapi adik aku Azim begitu cekap menjaga gawangnye dri dibolosi.Maklum la wakil Johor kan main bola sepak.Bru Form 3 adik aku tu. Pasni main bwh 18 pulak la adik aku tu.

Masuk 2nd half perlawanan jadi tegang dgn adegan terjah menerjah kaki berlaku. akibatnye Rahmat telah di terjah oleh team lwn dan patutnye team aku dpt sepakan percuma, Tapi oleh kerana sifat kekampungan dan kurg disiplin nye team aku, Rahmat mengeluarkan kata2 mencarut so straight red kad utk die. Aku sebagai cap tak dpt nak bantah keputusn pengadil  kerna undang2 tak benarkan player megeluarkan kata2 kesat dan lucah semasa di atas padang. aku hanye mampu menggeleng kepala. Kitorang main dgn 10 pemain. Tak lame selepas tu Tompel pulak kena terjah dgn team lwan, tapi akibat x rti nk menjaga mulut Tompel pun mengeluarkan kata2 kesat so straight red kad utk die.Aku hanye tergeleng2 kepala sekali lagi. Aku bg amaran pada kwn2 lain supaya kawal emosi.tggl 9 player di atas padang utk Antahrax FC. Memg kena serang bertali arus la oleh team lwn.

Tibe2 aura ape ntah dtg kitorg dpt gol pendahuluan melalui Cewek. Aku assist kpdnye dri kiri padang die lari menuju msuk kotak penalti then score.ape lg bsorak sakan la fan2 dri Pt Kaseh.hahahaa.Gol kedua pulak muncul dri Emy, aku through pass baik lps perangkap offside die trus shooting.Terbaekk aku ckp 2-0 leading.Kat luar pdg riuh rendah dgn fan2 Kg Pt Kaseh bsorak.utk kali kedua.memg menakjubkan. Gol ketiga dtg dri Ameng (abg Laura). kali ni uji passing dri kanan tepat kpd Ameng, dgn solonye die bwk msuk trus shot ke penjuru tgol.Kitorg leading 3-0.Sungguh Menakjubkan.Terdiam team lwn.hahahhaa.Tggl berapa minit mase nk tamat aku keluar tkr dgn Gambeleh kerna kaki aku dh kejang.kalo aku push lg mesti injured punye. So aku merelakan diri utk keluar.Last2 minit Kilat FC dpt gol saguhati.

Wisel penamat di tiup oleh pengadil.Kitorg memg hapy gler kerna mencatat kemenangan pertama utk matchday 1.Tapi sayangnye aku terlupa nak bwk kamera utk merakam aksi2 kami beraksi. sayang btl. Tp takpe next match kitorg lwn Sri Merlong FC tapi bln 1 nanti. So aku tidak akan lupa utk rakam aksi2 terbaik  dan menarik utk tontonan umum.hahahaha.utk match akan datang aku sedang mempersiapkan diri utk menaikkn tahap stamina aku supaya tak pancit mcm match smlm.Tak cukup nafas lari satu padang bola tu.

Chaiyok utk Antahrax FC@Pt Kaseh!!!!

1 comment:

  1. apa jadah kau sama level dengan fabregas. dengan aidil zafuan pun jauh bezanya...hahahaha

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails