Wednesday, December 14, 2011

Membuat Keputusan.

Inilah sebahagian perkara yang gua tak suka buat & pikir. Lu ingat hal membuat keputusan semudah makan kuaci duduk depan TV sambil tgk game Menyu, sambil tengok Nani gelek gelek control bola kemudian rembat. Gua tak suka macam ni, sebab gua pernah gagal dalam membuat keputusan. Sebagai contoh, dulu gua masuk Maktab Tentera Diraja kat Sungai Besi, then bila dah berada dalam tu, gua mintak balik sekolah lame.menangis nangis bhai gua mintak keluar. Dah la nak masuk sane bukan senang. Memang bapak gua hangin giler mase tu, Kalau maunye sekarang gua dah jadi Leftenan Muda dlm ATM. 2nd, gua dapat masuk Sekolah Teknik amek kos Kejuruteraan Elektrik, gua pegi then tak sampai sebulan gua balik lagi sekolah lama.Memang gua kena blame abis abisan parent gua, tu yang gua study hard mase SPM. 3rd, gua dapat masuk UTM kos Sains Komputer, then gua rase tak boleh handle subject C++ ape jadah tu, gua pun bukan minat Sains Komputer, gua pegi tukar kos penilaian. Entah ape jadah la gua amek kos penilaian dulu agaknya gua pun tak paham. Nak kata berjodoh dengan orang kos ni, tak jugak nampaknye. Gua memang gila dulu. Menyusahkan mak bapak tahap gaban. untung je gua tak kena halau dari rumah. Tengok, kebangangan gua membuat keputusan.

Sekarang gua maseh menghadapi masalah yang sama & gua takut failed sekali lagi. Rasenye fasa memlih calon isteri belum lagi. gua ulang, belum lagi ke arah tu. sampai mase fasa tu memang gua lagi pening. Yang tu gua tolak ketepi dulu.

Sepatutnya fasa menstabilkan diri ni dah berkahir setahun yang lepas, tetapi apakan daya, langit tak selalunya hujan. Ape pun wish best luck untuk keputusan yang bakal gua buat dlm mase 2 minggu ni.

"Hai, saya Nisa Adinna, saya power main biola, gud luck utk Abg Azuan"-Nisa Adinna, 14 years old

P/s- Dulu masa Cristiano Ronaldo nak join Real Madrid lame jugak dia buat keputusan.

3 comments:

  1. Selamat berjaya dalam membuat keputusan. Harap-harap, lu pilih neraka.

    Dan kalau lu pilih neraka, kami tunggu di sini.

    ReplyDelete
  2. buat keputusan sehabis baik incek valuer;) i'm pray 4 u...

    ReplyDelete
  3. Apai- sikit lagi nak setel ni..nak final kan dah keputusan.
    Lin- baik..saya sedang berusaha yg terbaik ni.

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails