Saturday, October 2, 2010

Konvokesyen Kali Kedua.

Suatu ketika dulu sekitar tahun 2007 aku naik stage ambil Diploma dari tangan Naib Canselor UTM, Isnin lepas sekitar bulan 9 aku naik stage untuk ambil Ijazah dari tangan Pro Canselor UTM..Masa hadapan aku naik stage untuk ambil Master or PHD pulak (yang ini mustahil aku rase sebab aku dah malas nak belajar sebab 'Kecintaan Ilmu' tidak sehebat seperti dulu)..Actually, aku hepi sebenarnya jadi graduan UTM.Apa pun jom layan lensa2 yang sempat aku & kwn snap ketika sebelum & selepas konvokesyen berlangsung.
 Gambar ini di ambil selepas pendaftaran untuk majlis konvo pada petang itu..Apai memang betul2 buat perubahan pada rambut versi yang ajaib. Selama 6 tahun kitorang study sama tak penah pulak aku nampak dia buat rambut ala-ala Paulo Ferreira.Zmn Skin Head apai dah berakhir kot.Tau la kau peminat setia Chelsea..Wakakka..Baiman pulak tak berubah bentuk badan, still keding macam dulu..Apa rahsia En Baim agaknya..Hanya dia yang tau..
Mencari keselesaan & menyesuaikan diri dgn beban yg lekat di bdn dan di atas kepala. Naseb baik la hujan time tu, kalo tak mau rentung gua kat situ..Apai di kalungkan dgn medal juara bina badan antara universiti.hahahahaa..
Ketika ni tengah beratur nak masuk Dewan Sultan Iskandar.Pehh..member2 gua yang kacak berpakaian jubah..Ni je la masa dapat bergambar dgn mereka2 ni, lepas istiadat konvo terus hilang ntah ke mana..masing2 dah bubar.Takde peluang nak bergambar gaya bebas..

Sekarang di dalam dewan pulak..penat ni menunggu untuk naik ke stage, naik bosan sudah....Asik gelakkan orang yang naik stage jer..Yus & Baim perangai tak berubah jugak. Still same mcm dulu2..
Dewan Sultan Iskandar UTM Skudai yang tersergam indah..
Photoshot dgn family aku dalam suasana hujan renyai2..Hujan rahmat kot..Aku tak marah kamu hujan..
Ni adalah di antara bunga dan cenderemata yang aku dapat semasa konvo degree aku aku. Laki2 pon dpt bunga jugak ker..bunga2 tu dari adik pompuan & mak aku.Cenderahati tu pulak aku terima dari seorang junior aku Azlin namenye..Tima kaseh utk korg semua..Aku betul2 hargainya..
Dan akhirnya....akhirnya aku jadi graduan UTM versi ijazah pulak pada tahun ini.Thanks UTM & Pensyarah2 Fakulti Kejuruteraan Sains & Geoinformasi yang banyak memberi peluang kepada aku untuk  mnelanjutkan pelajaran di sini. Tahniah baru2 ini UTM telah di iktiraf sebagai Universiti Penyelidikan.Tidak akan aku lupakan kenangan manis & pahit sepanjang 6 tahun di UTM.Akan aku jadikan kenangan abadi untuk aku sharing dengan anak2 suatu masa kelak.

7 comments:

  1. wah.. bestnyer dye dah konvo...
    tahniah ye en nauza..
    cun la baju & tie tue..hehe cam kenal jek kan..
    tyme sy di hutan (camping). same gak la.. hujan memanjang aritu..

    ReplyDelete
  2. Thanks Cik Arunia..Mesti la knl, Cikgu Ainura yg tlg pilihkan.hehehe.Tp kan konvo sya lagi perfect & indah kalo awk yg dtg..pasti muka sya lbh berseri seri & senyum spjg mase mcm ni =)...

    ReplyDelete
  3. olo2.. sory, xdapat datang... saya kena g camping.. t konvo kat melaka.. dtg ye... :)

    ReplyDelete
  4. gua rasa gua paling kacak untuk konvo edisi ke 45 ni...lu orang jangan berani tak setuju dengan kenyataan gua ni..haha..

    pasal medal tu, lu jangan la jeles. gua tau la badan lu tak six pack macam gua..haha..

    nanti lu dah ada six pack, gua kalungkan kat lu plak..haha

    apehal lu dengan cikgu atas ni haa?? haha

    ReplyDelete
  5. Boley Pai..utk lu smue gua bg..lu memg kacak dri dlu.tp nanti gua trn kl lu kna blanje gua mkn dari dapur umh lu sndiri k.gua nk mkn dari air tangan lu sndiri.hahahaha..

    pasal cikgu tu, lu tanye die sendiri la ye ape yg telah terjadi..hahaha..tlg jwp cikgu..=)

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails