Sunday, October 24, 2010

Johor FC vs Nogori Sombilan.

Gua takde la keciwa sangat tgk kekalahan kat tempat sendiri. tapi gua keciwa sebab datang dlm suasana yang hujan. Akibatnya pagi ni gua dapat demam free.Tapi takpe la minat bola punya pasal. If Man Utd yang main gua lagi sanggup terpacak lebih awal kat stadium tu.Punya la semangat penyokong Johor FC. Gua rase Stadium J Corp kat Pasir Gudang sebelum ni tak pernah penuh pun. Tapi angkara masuk semifinal je stadium tu tiba-tiba penuh.Tapi lepas 45 minit gua berada dalam stadium, gua rase penyokong Johor FC ni takde la fanatik sangat macam penyokong Nogori Sombilan. Gua rase penyokong Johor FC ni segan-segan nak bersorak then tak tau nak bakar-bakar semangat player. Yang dorang tau buat mexican wave & kutuk-kutuk player Nogori serta pengadil.Mula la ayat-ayat yang tak senonoh keluar. Adegan baling-baling botol & sampah pun terjadi jugak, FRU plak goyang kaki kat atas stadium. Gua tak tau la fenomena apa yang merasuk bola sepak malaysia ni . Dari dulu sampai sekarang tak berubah. Bila la mentaliti orang malaysia ni nak berubah..Gua perhatikan je gelagat-gelagat manusia ni.Musnah harapan gua nak panjat Stadium Nasional Bukit Jalil..Berkurun menunggu ni..Tapi takpe la..so far so good la untuk Johor FC boleh pegi sejauh ni..Jom tgk lensa lensa yang sempat gua snap dari dalam & luar stadium.

Tiket masuk stadium..masuk free pon blh sebenarnya sebab member gua lagi 2 orang dpt cilok masuk macam tu jer.
Sebelah kiri penyokong Nogori, sebelah kanan penyokong Johor FC.
Semangat Sang Lebah, Tapi lebah sengat tak mengancam lor.
2nd half On The Way.
Penalti la pulok.
Budak milo jadi mangsa keadaan sebab malas nak kutib bola. Mlm tu terpaksa la dia di labelkan sebagai sampah masyarakat. Gua tak tahan nak gelak tengok aksi ni.kesian budak milo ni.hahahaha.
Injury time..time ni gua sedang melangkah keluar stadium.musnah harapan gua nak panjat Bukit Jalil.
Ya Kassim..selalu ada di mana gua berada.die lagi kesian Melaka tak penah pegi sejauh ni pon.hahaha
Gua dah siap2 nak balik ni, tapi gua tunggu si apex, panda n daus. mentang2 nogori die menang.
Dari kiri. gua, panda, apex (anak jati nogori), kassem & cameran daus ..Dah jom balik, naseb baik lu tak poyo dengan gua apex, kalo tak gua tinggal lu balik naik bus.hahaha.
Dah jom balik..cukup2 la tu berpoya poya..

4 comments:

  1. Tu la Jang, den dah kobar kek kau. Tak pecayo! Nogori den kuaso baru bolasepak kek Malaysia ni..haha..jom Jawa, turun jolah Bukit Jalil ni..Janji ekau pakai baju kuning..haha..

    ReplyDelete
  2. eh, lagi satu..selain kau, kasim dah ada adik baru ke? ramai lak tu...hahaha...

    ReplyDelete
  3. Jang ko suport tiket den la..boley?aku pi kl naik keretapi..ko amek aku kat kl sentral..boley?
    Tu junior kita la yg slalu main futsal dgn kita.lupa la tu.

    ReplyDelete
  4. ajuan-tok payoh la engkau turun ke bukit ajlil....x pasal2x kena mercun n bunga api lok nti..seper susah, ak juga yg susoh..hoho
    apai-ak pun baru kenal bebudak tue....ajuan dh awek2x baru....3 orng skali lak tu...sume masih bergetah.....haha...astaga.lucah2x........haha

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails