Thursday, August 19, 2010

Seindah Biasa.

Tiada apa yg menarik utk dikongsi.sekadar mencoret utk menghilangkan kebosanan di pagi Ramadhan yg mulia ini sementara menanti hidangan sahur yg disediakan oleh bonda.Menjalani kehidupan as usual yg merelakan diri melayan karenah birokrasi samada di office mahupun di rumah.Hidup dgn sentiasa merendahkan diri kpd Allah swt.Sentiasa menghambakan diri kpd Allah swt dan tidak pernah lalai utk menunaikan kewajipan Nya.

Cuaca yg tidak menentu di Johor sejak kebelakangan ini juga seolah olah cuba mempengaruhi perwatakan utk beremosi dari kebiasaan. Seribu kesabaran juga harus ditempuhi utk mengawal emosi yg selalu membelengu. Tidak hairan la setiap kali stress maka pimple juga akan turut main peranan utk menonjolkan dirinya.

Masih lagi sendiri menghadapi liku liku kehidupan yg telah di aturkan oleh Allah swt..Lebih adil tanpa perlu menyakitkan hati mana2 pihak utk menjalinkan hubungan yg serius. Tiada masa diperuntukan utk mencari atau menuju ke arah itu buat masa ini.Cukup dgn teman2 yg blh membuatkan diri ini ketawa dan bertukar cerita di saat kebosanan dtg melanda.

Akal diberikan kepada kita bukan untuk mencintai kesenangan dan terus lalai dan menjadi bebal kerana kesenangan, akal diberikan untuk kita memikirkan hikmah-hikmah dan nilai-nilai serta pengajaran tentang kebenaran hidup. Maka nya gunakan akal utk kebaikan bukan sebagai pemutar belit keadaan yg akan menyebabkan hidup ini huru hara. 
 
 Rutin rutin harian juga seperti biasa, tiada kurang atau lebih.Hanya berpaksikan kpd syarak supaya apa yg di lakukan itu haruslah di terjemahkan sebaik mungkin. Jauh daripada perkara maksiat serta perkara yg tidak bermoral yg boleh meruntuhkan akhlak remaja selain mengamalkan  cara hidup yg sihat, walaupun telah lama dulu dipraktikkan namun tetap tidak byk perbezaan.
 
Kuatkan naluri & jiwa ini supaya aku dpt merasai hari hari yg mendatang seindah biasa seperti hari ini..
 
Not Arrogant, Just Better..

6 comments:

  1. kau dah beli kereta persona ke? sampai insaf sebegini rupa lak? haha

    ReplyDelete
  2. Eima Jer-hahaha..dh ade pemenang pun, nk msuk mcm mane.hahaha

    Apai-Woooh..Dh sebulan ade kat rumh ni.hebat keta gua ni dilengkapi dgn GPS.senang nk kemane mane.jom panjat genting.hahaha..

    ReplyDelete
  3. amek la gua kat KL ni..hahaha...

    ReplyDelete
  4. wahh...mau ke genting jgn berdua saje...ingat kawan2 kamu yg ramai ingin kan cuti2 malaysia ni...haha

    ReplyDelete
  5. Put-Hahaha..Jom konvoi ramai2.tidak pernah dilupakan kwn2 seperjuangan...sentiasa dlm ingatan hamba..

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails