Monday, August 2, 2010

Bulan 8.

Baik!Gua bukan nak bercerita tentang mamat ni..Mostly 1 dunia dah knl dgn mamat ni kan..So tak pyh la gua bercerita lagi..Apa yang gua nak kongsi adalah nombor yang tertera pada jersi tersebut iaitu 8. Gua nak kongsi pengisian yg terdapat pada bulan 8.Ada Paham..Kah.Kah.Kah..

Bulan 8 adalah lebih sinonim dgn bulan kemerdekaan tapi tahun ni agak bermakna kerana bulan 8 akan di isi dgn :
1) English Premier League & Liga2 Eropah yg lain..(Glory2 Man Utd)
2) Cuti awal Ramadhan &  Cuti 31 Ogos (2x cuti umum bulan ni..hahaha)
3) Umat islam mula berpuasa (Yg paling aku tunggu2)
4) Rakyat Malaysia sambut kemerdekaan..
5) Kes semakin byk dan rumit (Menyerabutkan minda)
6) Pertambahan staff baru (Selamat dtg bertugas)
7) Kena inspect sebelah pagi dlm bulan puasa
8) 4888 akan menjelma similar type no dgn my sis..hahaha
9) Bestday my sis..
10) Dan lain lain lagi...wakakakaa..

Ok cukup 10!..tak pyh byk2..

Wah cantik pemandangan ini...Nombor 8 ni kalo diterbalikkan pon tetap akan jadi no 8.hahaha..Lagi beberapa hari nak puasa tapi sudah kedengaran bunyi mercun  di kampung gua ni..Itu tak penting, yg paling penting solat terawih tahun aku nak cri sebanyak mungkin pahala kerana dulu mase zmn belajar di  kampus aku selalu jarang pergi terawih, seminggu 3x je pegi..lagi 4 hari terbongkang atas katil akibat kekenyangan..hahahaha..Saat paling yg tak dpt dilupakan adalah berbuka puasa dgn teman sekelas aku...memang heaven kalo beli makanan utk berbuka puasa dgn murtabak harimau, nasi dan lauk setinggi gunung, ayam percik, roti john, kueh muih, kebab & lain2 lagi.Pehh!..gua tak boleh lupa btl dorg2 ni mkn umpama tak pyh sahur keesokan harinya..Lepas mkn je solat magrib then tutup lampu trus tido...Kalo mata masih mampu utk bertahan maka nya ke masjid la gua..Memg tak blh Blah....

Ok cukup!..Gua nak berehat...SeLamat Menyambut Ramadhan!

2 comments:

  1. der, jangan lupa kem salam kat imam tarawih. oh lagi satu..tolong la doakan aku skali...muahahahaha...

    aku pun pelik gak. bilik aku yang sempit tu jadi port bukak pose. alhamdulillah, bilik tu mendapat keberkatan..haha..

    ReplyDelete
  2. insyaallah...bilik ko kan penuh seri pai..bseri seri dgn lauk pauk serta makanan yg enak2..hahahaha..

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails