Saturday, March 3, 2012

Otak Bogel Bukan Mungil

Tak okay, tak okay dan tak okay. Itu yang mampu aku luahkan untuk edisi penulisan kali ini. Mengharungi weekday yang macam neraka adalah sesuatu yang tidak okay bagi aku. 

Mula-mula masuk bulan pertama, aku rasa okay melakukan kapitalis walaupun agak perlahan, masuk bulan kedua aku maseh steady walaupun aku tau nikmat keselesaan itu tak akan bertahan lama. Masuk penghujung bulan kedua dan sekarang bulan ketiga, aku dah tak okay. Aku semakin serabut dan sesak kepala otak dengan perkara yang berada di dalam lingkaran neraka dan lingkaran luar neraka.

Lingkaran dalam neraka, ya, itu yang aku nak ceritakan di sini. Sekarang aku berada di bawah manager baru, manager baru ini seorang yang tak okay. Manusia di dalam lingkaran dalam neraka juga cakap manager ini seorang yang tak okay. Setelah aku berbual, bertukar pendapat dengan beliau, aku rasa dia okay tapi, tapi yang tak okay adalah dari segi cara kerja yang beliau mahukan. Expection kerja yang beliau sangat tinggi dan terlalu detail, bila aku dengar taklimat yang diberikan, macam nak menanah telinga aku mendengarnya. Dalam hati aku menyumah nyumpah 'cilaka, cilaka, cilaka'. maaf, kalimah Allah tidak terucap ketika itu, maaf juga aku seorang yang khilaf & jahil.

Lingkaran luar neraka, ya satu lagi masalah yang jarang membuat aku tersenyum. Tak payah huraikan, cukup la kalau kau berada di luar dan kau mula rasa nak mencarut. Itu la nikmat lingkaran luar neraka.

Weekday sangat stress, memang weekend akan aku penuhi dengan kegiatan bermoral & tidak bermoral. Terpulang macam mana aku nak corakkan weekend. Persetankan weekday, gemilangkan weekend. Ya perkara pertama aku nak buat esok. aku nak bangun solat subuh kemudian pergi jogging. dan seterusnya pergi berkubang kat air terjun. harap air terjun dapat membogelkan otak aku yang kusut ini.

Nah, sebagai hidangan aku sisipkan Adele yang mempunyai suara yang power. jgn risau, tiada unsur bogel dalam klip video ini.


P/s - Adeh, caner aku boleh terminat lagu Terukir Di Bintang. Maaf, aku bukan UltrasYuna

No comments:

Post a Comment

You might also like :

Related Posts with Thumbnails