Thursday, July 14, 2011

Hidup Adalah Pilihan.

Namun dimana arah permulaanya?
kekiri ? kanan? hadapan atau kebelakang?
setiap pilihan pasti punya kekuatan dan kelemahan

Membuat pilihan umpama bermain dengan api,
tersilap langkah, membakar diri.
namun bukan itu pengakhiranya,
kerna, itu adalah Hidup.
kita harus berani mengharunginya

SENDIRI?? Tidak..dengan meyakini DIA disisi"


Nikmat yang kadang gua sendiri alpha
adalah nikmat untuk MEMILIH,
membuat segala pilihan dalam hidup,
ada sahaja lakonan2 yang perlu dilalui,

Sering kali gua berada dalam keraguan, kerisauan, ketakutan,
kebimbangan-kebimbingan yang kadang gua ciptakan sendiri,

Hidup memang penuh misteri dengan teka-tekinya,
ada sahaja alasan2 untuk tidak mahu melangkah,

Kerana hidup adalah pilihan,
maka gua harus memilih
dan menghadapinya dengan gagah.
 
Gua merasakan, sepanjang tempoh lalu
gua gagal dalam membuat pilihan

Namun tidaklah lagi gua meratapi semua itu,
gua bangkit lagi..Ya, untuk membuat pilihan lagi.
tapi pilihan untuk gua tak banyak.

Kita perlu bangkit dari setiap kegagalan dan kesalahan,
kerana..setiap satunya, ada hikmahNya.

Alhamdulilah, Now my life is Purposeful & Inspiring..Thanks Allah..

3 comments:

  1. Sejak bila lu pandai muhasabah diri dan bersyukur ni? Hahaha...

    ReplyDelete
  2. Dah lame dah.cuma kdg2 gua leka utk tidak muhasabah & bersyukur.Org islam mcm gua ni kena selalu bersyukur dgn apa yg kita ada.hehehek

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails