Tuesday, January 12, 2010

Efektifkah Bengkel Projek Sarjana Muda?



Mengapa aku berfikiran seperti itu?Pada aku bengkel PSM ini biasa2 saje umpama bercuti yg di selangi dgn muhasabah diri..Mungkin cara aku berfikir sgt berbeza dgn rakan2 yg lain.Tapi itu lah yg aku rase setelah 4 hari aku melalui di Corus Paradise Resort, Port Dickson.

Datang sane sekadar utk cuci mata, merehatkan minda, bergelak ketawa, berjenaka, beriadah dan lain2 aktiviti yg sudah di plan dari awl oleh rakan2 ku.Fokus utk taklimat & ceramah PSM yg diberikan sekadar singgah di kepala otak buat sementara waktu kemudian disappear umpama ombak di lautan datang dan pergi.hahahahaha

Overall, bengkel PSM yg telah berlangsung sedikit sebanyak memberikan input dan membuka minda pelajar 4 SGP utk merangka teknik analisis yg akan digunakan nanti. Persoalannya...Sejauh manakah aku dpt mengaplikasikannya utk PSM aku.

Aku btl2 serabut dgn data2 yg aku akan collect nanti.Serabut gler...Otak aku ni mcm dh tak nak berfungsi lagi, mati akal dan idea.Aku berfikir hampir setiap mlm utk mencari penyelesaian nye tapi tido yg aku jumpai.Tertekan pun ada.Camane aku nak relate dgn kajian literatur aku ni.Pening...pening...pening.

Aku rase btl2 kurang gembira dan byk termenung.Di luah mati emak, di telan mati bapak.Aish!!!sukarnye hari2 yg akan di lalui..Dgn jiwa yg masih bergelora umpama lautan di Port Dickson aku tetap mampu tersenyum dan ketawa.Kah..Kah..Kah..

Arghh!!aku mls nk menulis pjg.Aku tamatkannye disini.Cau Cin Cee..

3 comments:

  1. hahahaha rilex la bro..
    semua final year student ngah semak pale hotak..
    =(

    ReplyDelete
  2. eima, dia semak bukan sebab PSM..hahaha...itu daripada pemerhatian aku la...

    takpe, kau susah² ada pak hamid...dia bijak..

    ReplyDelete
  3. Eima-relex2 gak,otak kna kasi cuci jugak supaya sentiasa ade idea yg bru.hahahhaa

    Apai-slh pemerhatian ko tu pai, pemerhatian ko x blh wat inferens awl apatah lg kesimpulan.hahahha

    ReplyDelete

You might also like :

Related Posts with Thumbnails